20090920

Kyrkoval idag

Idag går jag och lägger min röst i kyrkovalet, för att Svenska kyrkan ska vara en öppen kyrka som genomsyras av jämlikhet och solidaritet. Det gör skillnad vilket parti man röstar på, då de liberala och socialdemokratiska partierna vill att både kvinnor och män ska kunna vara präster. Vi vill även att alla (oavsett sexuell läggning) ska ha möjlighet att gifta sig i kyrkan. De konservativa krafterna däremot vill att inte kyrkan ska finnas till för alla och står i direkt kontrast till våra åsikter.

Jag som är boende i Karlstad och tillhör domkyrkoförsamlingen här kommer att kryssa unga kandidater som kan representera mig. Mina kryss kommer vara på Linda Elmerup (till församling och samfältkyrkofullmäktige), Lina Larhult (till kyrkomötet) och Christoffer Sonesson (samfältkyrkofullmäktige).

Rösta du med och rösta rött!

Inga kommentarer: