20091028

Idag börjar kongressen

Idag börjar S-kongressen i Älvsjö. Själv kan jag inte vara där för än på lördag på grund av att jag jobbar hela veckan. Men ska försöka att följa kongressen via tv, radio och tidningar från hemmaplan.

SSU Värmland har inför denna kongress satt integritetsfrågorna högs på vår dagordning och hoppas att flera av ombuden gör det samma. Att riva upp FRA och IPRED lagarna borde gå i linje med den socialdemokratiska politiken men i nuläget är det endast FRA som Mona Sahlin klart har deklarerat att den ska rivas upp. Att dessutom släppa juridiken till privata aktörer som IPRED dels innebär är väldigt bakvänt.

Utöver denna fråga så tycker jag personligen att energipolitiken är viktig. Att Socialdemokratin klart och tydligt beslutar att kol, gas och olje beroendet ska avvecklas och att man i och med det erkänner att kärnkraft faktiskt är det enda storskalligt hållbara alternativet under tiden. Därför bör man även forska inom detta område för att korta halveringstiden, öka säkerheten ytterliggare samt öka effektuttaget.

2 kommentarer:

Michael Karnerfors sa...

Go get 'em! Hade jag bara vetat det tidigare hade jag rekommenderat att du printade en mnapp med Kärnkraft? Ja Tack!. Ta i med lite extra marginal runt kanterna bara om du får för dig att beställa på egen hand. ;)

Otto Keyser sa...

Tack för tipset, snygg logga föresten.