20100315

Personvalskampanj?

Under gårdagskvällen satt jag och Linda och diskuterade kampanj, kampanjmetodik och personvalskampanj över nätet. Vi hade båda lite idéer om hur en kampanj skulle läggas upp och innan jag vet ordet av så har hon lagt upp en Facebook fan-sida, "Otto Keyser till riksdagen 2010". Jag bli lite förstummad men idéen har susat igenom mitt huvud förut och kanske inte är så dum trots allt. Jag står på 20:e plats på Socialdemokratens i Värmlands riksdagslista och som yngsta person på listan så kan jag kanske bidra med något positivt till partiet i stort. Efter mitt engagemang i fildelning- och integritetsfrågor samt i i frågor gällande att minska ungdomsarbetslöshet så har jag redan en tydlig profilering som partiet kan dra nytta av. Genom att göra en personvalskampanj kan jag kanske bidra till att locka unga väljare till partiet.

Samtidigt är jag fullt medveten om att det finns andra unga duktiga kandidater på listan men jag tror inte vi behöver stå i kontrast till varan. Utan snarare att vi genom flera personvalskampanjer med unga kandidater kan locka fler unga till Socialdemokraterna än vad vi hade gjort annars. En av dem är Jonas Gunnarsson, gå in och kika på hans hemsida och stöd hans kampanj också.

Inga kommentarer: